Schaakvereniging Rivierenland

S.V. Rivierenland is de schaakvereniging voor jong en oud in de regio Culemborg, Tiel en Geldermalsen.

De clubavond is dinsdagavond van 19:30 tot 23:00 in het Dorpshuis, Prins Johan Frisoplaats 1A in Tricht.  (op tien minuten loopafstand van station Geldermalsen). Voor de jeugd zijn er ook andere tijdstippen en locaties, zie hieronder.

In 2005 zijn de schaakclubs van Culemborg, Tiel en Geldermalsen gefuseerd tot één grote club om de toekomst van het schaken in Rivierenland veilig te stellen. Met ruim 30 seniorleden, waarvan het merendeel actief is in onze interne competitie, is S.V. Rivierenland een, gezellige vereniging met schaak op alle niveaus. Voor geïnteresseerden  die clubschaak willen gaan spelen werd in 2022-2023 een schaakcursus gegeven. Indien gewenst wordt extra schaaktechnische begeleiding geboden.

S.V. Rivierenland heeft 8-tallen en een 4-tal die in de landelijke competitie van de Schaakbond KNSB spelen (op zaterdag) of in regionale competities (doordeweeks).

Jeugd

S.V. Rivierenland organiseert ook activiteiten voor de jeugd. Jaarlijks wordt het Burgerweeshuis Schoolschaaktoernooi in Tiel georganiseerd, waaraan meer dan 100 basisschoolleerlingen uit de regio meedoen.

Op donderdagmiddagen (in principe de 2e en 4e donderdag van de maand) wordt voor jeugdleden van 16:30-18:00u Schaaktraining gegeven (en jeugdcompetitie) op Basisschool de Floriant in Tiel (Burg. Schullstraat 2).

Op maandagmiddagen van 15:30 – 17:00u is in Geldermalsen in samenwerking met de Bibliotheek een inloop om partijtjes te spelen. Er is dan begeleiding van schakers van S.V. Rivierenland.

Voor de oudere jeugd (vanaf circa 12 jaar) is het mogelijk op dinsdag op de clubavonden in het Dorpshuis in Tricht van 19:30-21:00u deel te nemen aan reguliere clubcompetitie.

Voor meer informatie, zie de pagina Jeugd.

Neem voor de exacte data en aanmeldingen contact op met voorzitter@svrivierenland.nl of app of bel naar 06 8395 1499.

Verenigings Nieuws